سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ارمنستان

 درباره ارمنستان

 

 

منطقه دیدنی دلیجان ارمنستان

 

 معرفی ارمنستان

ساکنان این شهر آن را سوئس کوچک در ارمنستان مینامند . این شهر برای استراحت و تعطیلات آسمانی زیبا و پر از ارامش دارد.شهر دلیجان در شمال ارمنستان در منطقه Tavush  واقع شده بین دریاچه seven و Ijeven  . زیبا ترین شهر احاطه شده بین کوه و جنگل در ارمنسات این شهر زیبا و کوچک است. این شهر دارای ساختمانخای قدیمی میباشد.بهترین مسیر برای رسیدن به دلیجان بزرگراه اسون و عبور از تونل اسون میباشد. منظره هایی ک در طول مسیر میبینید باور نکردنی است. گرانترین و سردترین نوشیدنی دنیا در روستای سیمنوکا در کنار چشمه آب را خواهید نوشید.

 

دلیجان ارمنستان

 

دلیجان ارمنستان

 

 

 

دلیجان ارمنستان

 

 

مراکز خرید ارمنستان

معرفی ارمنستان


امکانات خرید در ارمنستان بسیار مختلف می باشد. شما می توانید از دورگردهای خیابانی تا فروشگاه‌های لوکس صنایع‌دستی و البسه را مورد بازدید قرار دهید و هر چیزی که دوست داشتید را بخرید. این دورگردها فریاد‌زنان از دمپایی‌های چینی و آباژور‌های ایرانی گرفته تا جواهرات دست‌ساز و سرامیک‌های تزئینی می‌فروشند. همچنین فروشندگان برای اجناس خود قیمت های پایه ای دارند که از آن پایین تر نمی آیند و شما می توانید تخفیف خوبی بگیرد. اگر به عتیقه جات علاقه دارید باید حواستان جمع باشد که در زمان خرید اوراق مورد نظر آن را برای خروج از کشور از فروشنده بگیرید چون گمرک ارمنستان به آثار ملی و عتیقه جات بسیار حساس می باشد. دونکته مهم نیز لازم به ذکر می باشد که اگر وسیله ای از ایران به آنجا به عنوان تحفه م یبرید از آنجا ارزانتر است و اجناس مارک دار و برندها  که در ارمنستان شعبه دارند از ایران ارزانتر می باشد.

 

موزه هنرهای معاصر Cafesjianارمنستان (ایروان)

 موزه های ارمنستان

در زیر کاسکاد"هزارپله"ایروان قرار دارد . دارای کلکسیونی از آثار هنری شیشه ای ، از جمله کلکسیونی قطعی از آثاری از هنرمندان معروف استانیسلاو" Libensky و Jaroslava Brychtova "و لیست وسیعی  از قطعات برجسته قرن بیستم دارای هر دو گرایش طراحی و پیکر تراشی می باشد.

 

شهر شتاراک ارمنستان

 معرفی ارمنستان

از زمانهای کهن داستانی گفته شده که 3خواهر درشهر شتاراک میزیستند وهر3 عاشق شاهزاده سارکیا می شوند. دو خواهر بزرگتر برای خوشبختی خواهر کوچکتر خودکشی کرد ویکی از انها بالباس قرمز ودیگری بالباس زرد خودرابه ته دره اشتارک پرتاب میکنند خواهر سوم هم ازناراحت لباس سفید رنگی به تن میکند وخود رابه ته دره می اندازد واز ان به بعد شاهزاده سارکیا به یاد انها 3 کلیسا به اسم رنگهای لباسشان در دره میسازد و براساس این داستان در طول قرون متفاوت در این دره 3کلیسا بنا شده است بهترین کلیسای باقیمانده کلیسای قرمز است که درقرن هفتم میلادی ساخت کلیسای سفید به قرن ششم وکلیسای زرد به قرن سیزده الی چهاردهم مربوط می شود. 

 

کلیسای گریگورلوساوریچ ارمنستان

 معرفی ارمنستان

این کلیسا به حکم اسقف اعظم "زاون اول"در سال "1980" به دلیل سالگرد مسیحییت ساخت ان شروع شد ودرسال" 2001 "مورد استفاده قرار گرفت .در ساخت این عمارت سنگهای دوف به کار رفته ودر زیر پاهای ستونها شمش طلا کار کردند.در قسمت شرقی کلیسا ناقوسها واقع شده و در بخش پایین کلیسا کتابخانه و مجموعه ای ازیاد بودهای گریکرلوساوریچ مقدس ویک کتابخانه موجود است .این کلیسا جهت مراسم های مختلف دینی ومذهبی مورد استفاده قرار می گیرد.درسال" 2000" میلادی باز مانده پیکره گریکر لوساوریچ مقدس توسط اسقف اعظم گارگین دوم از واتیکان طی مراسم باشکوهی به این کلیسا اورده شد ودرحال حاضر در جایگاهی که روبروی دراصلی کلیسا واقع شده نگهداری می شود.

 

هاختاناک پارک ارمنستان

معرفی ارمنستان

بعد از جنگ جهانی دوم به مناسبت پیروزی روسیه در همه کشورهای اتحادیه شوروی پارکی با عنوان پیروزی درست شد که در ارمنستان به هاختاناک پارک واقع شده درخیابان مانومت مشهور است .تندیس مادر نیز در این پارک واقع شده است که ازاقصی نقاط شهر قابل نمایش می باشد در اول بجای تندیس مادر مجسمه استالین "ساخته سرگی مرکورف"بوده که بعد از استقلال ارمنستان ان را پایین اورده ومجسمه مادر "ساخته اراهاروتیان"را که نماد از قدرت وصلح می باشد در سال" 1967 "جایگزین ان می کنند . این تندیس نماد تنها بانویی است که در زمان حمله وحشیانه ترکان عثمانی به ارمنستان جان سالم به در برد  وبا تمام وجود از کشورش حمایت می کرد . درزیر این مجسمه موزه وزارت دفاع قرارگرفته که شامل یاد بودهای شهدای جنگ جهانی دوم می باشد وهمچنین سربازان کشته شده در دفاع از قره باغ می باشد.

 

معبد گارنی ارمنستان

 معرفی ارمنستان


گذشته ی عمارت قلعه گارنی از هایک ناهابت که به نام گارنیک نوه نتیجه (هایک) نامگذاری شده است، سرچشمه میگیرد.رودخانه گارنی در بیست و هشت کیلومتری جنوب شرقی ایروان واقع شده است و در منطقه ی  استان کوتایک می باشد. این منطقه اب وهوایی طبیعی خاص در ارمنستان که ییلاق وشکارگاه اختصاصی پادشاهان در قرون مختلف بوده است، دارد.

 

کلیسای گغارت ارمنستان

 معرفی ارمنستان

 کلیسای گغارت به مفهوم سرنیزه است که در سی و پنج کیلومتری جنوب شرقی ایروان ساحل شرقی رودخانه ازاد موجود دردره تاریخی گغارت قرار گرفته است . این عمارت در دو موقعیت متفاوت بنا شده وازدو قسمت اساسی تشکیل شده است دراوایل قرن 13 این منطقه جزو املاک اختصاصی خاندان زاکریان بوده است و قابل ذکر است که خاندان زاکریان یکی ازثروتمندترین خاندان درتارخ ارمنستان بوده اند که به دستورشان کلیسای بیرونی در سال "1215" بنا می شود بعدهاخاندان پروشیان این ملک راازخاندان زکریان خریداری نموده اند ودستور ساخت کلیسای درونی رابه یک خواهرومعمار دادند.ودراواخر قرن سیزدهم کلیسای درونی ساخته که از سه قسمت اصلی تشکیل شده ا ندویکی ازاین قسمتها ارامگاه سلسله پروشییان محسوب می شود ساخت کلیسای درونی که ازتراش صخره به وجود امده به مدت  ده سال طول کشیده است.

 

مطالب مرتبط : معرفی ارمنستان , ارمنستان , تور ارمنستان , تور ارمنستان فروردین 93 , تور ارمنستان نوروز 93 , تور ارمنستان ,  هتل های ارمنستان , تور خوب ارمنستان , هتلهای ایروان ارمنستان , تور ارمنستان , تور ارمنستان نوروز 93 , تور ارمنستان فروردین 93 , تور ارمنستان فروردین 93 , تور ارمنستان , تور خوب ارمنستان , بهترین تورهای ارمنستان , تور ارمنستان نوروز 93 , دیدنی های ارمنستان , تور ارمنستان فروردین 93 , تور ارمنستان نوروز 93 , تور ارمنستان نوروز 93 ,  تور ارمنستان ,  تور ارمنستان زمستان 92,  قیمت تورهای ارمنستان ,  تور ارمنستان زمستان 92 , نرخ تور ارمنستان , ارمنستان , تور ارمنستان بهمن 92 , جادبه های ارمنستان , تور ارمنستان بهمن 92 , تور ارمنستان , دیدنی های ارمنستان , تور ارمنستان اسفند 92 , تور لحظه آخری ارمنستان , ارمنستان ,  ارمنستان , تور ارمنستان